måndag 5 september 2011

A forest full of mushrooms

_DSC2355
Vit flugsvamp. Inget det var läge att käka idag.

_DSC2432
Någon annan typ av flugsvamp. Även denna valde jag att inte äta.


_DSC2426
Undersidan av hatten på en stolt fjällskivling. Har inga bra minnen av denna så den fick bo kvar i skogen.


_DSC2402
Blandade svampar på rot. Såg ganska goda ut, men nej.


_DSC2361
Mer flugsvamp. De invaderade mitt kantarellställe.

_DSC2379
Miljarder med små små hattifnattar.


_DSC2454
Schampinjon modell stor. Dessa fick åka i korgen idag.


_DSC2409
Ingen aning om vad det är men de fanns i tusental. Enbart några milimeter över hatten.


_DSC2293
Mycket märkliga saker. Höll på att få en väsande huggorm i ansiktet när jag försökte fota dem. Lät dem stå till ormens stora glädje.


_DSC2372
Små svampar på stubbe. Blir inte roligare än så.


_DSC2336
I delar av skogen låg en skön stank av död och förruttnelse. Flugorna frodades friskt.


_DSC2447 Karl-Johan. En av få svampar jag både plockade och fotade. Denna aningens missformad. Dock fick jag inte, trots stora mängder, en enda kantarell på bild. Lite för girig att plocka dem snabbt.
 _DSC2323
Skapligt äckligt litet djur. Enbart någon milimeter stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar