lördag 3 september 2011

Terje erkänner omfattande bildfusk!

Verkligen trist när en fotograf man sett upp till och tycker har tagit fantastiska bilder visar sig fuska och klippa ihop sina motiv. Jag trodde verkligen inte en fotograf på den nivån skulle sjunka så lågt. Vore intressant att veta varför, om det är pressen att prestera, eller något annat som ligger bakom.
Han fru Malin säger att det enbart skall vara ett fåtal av bilderna som är manipulerade men givetvis kommer men ha en skeptisk inställning till alla hans bilder i framtiden och tyvärr säkerligen till en del andra fotagrafer som tar annorlunda naturbilder.

Terjes kommentar om det hela än så länge är "Jag har lurat alla, inklusive min älskade Malin. Sedan att allt jag gjort nu blir ifrågasatt, det förstår jag. Jag vill tacka alla som stöttat mig! Till alla vill jag säga förlåt."

Förhoppningsvis får vi vid senare tillfälle en förklaring till det hela.
Mer finns att läsa på fotosidan:
http://www.fotosidan.se/cldoc/terje-helles-erkanner-omfattande-bildfusk.htm

Och på Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13570565.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar